کم نیستند کسانی که بار معنایی متقاعدسازی در ذهن آنها منفی است.
اینگونه افراد جنبههایی از فریب، خودخواهی یا سوء استفاده از دیگران و یا در حالت ملایمتر منفعت طلبی نامتعارف را در متقاعدسازی میبینند.
در نگاه اول، ممکن است بسیاری از ما احساس کنیم، امروز بیش از هر زمان دیگری میتوانیم حرفمان را به گوش هر کسی که میخواهیم برسانیم.
ارسال یک ایمیل یا پیامک برای مدیر ارشد سازمان که زمانی دیدن او هم دشوار بود، بسیار ساده شده است.
حرف زدن با مردم و اظهار نظر در زمینه رویدادهای اجتماعی و فرهنگی سیاسی از هر زمان دیگری سادهتر به نظر میرسد.
اما یک نکته را هم فراموش نکنیم.
وقتی همه میتوانند حرف بزنند، شنیده شدن از هر زمان دیگری دشوارتر است.